Thursday, June 28, 2007

Latest project


This clock I started to sew on...14 February 2007. Actually masa start jahit azam memang nak siapkan paling lambat dalam sebulan setengah saja so suppose must be ready by April 2007. ..tapi tak siap as expected...biasalah...demam MALAS....Only siap end JUNE...At least siap gak kan..

My first try sewing on linen.....first...I tried to sew using the hoop...but then dont feel comfortable with it just campak je hoop tu... I find it fun sewing on linen Best laaa. thanks Yasmin for selling me this kain and lebih tepat lagi..for introducing me the LINEN kain...Before this mana kenal dengan kain ni...just on aida je... . The linen that i bought..is raw color.....my hubby said macam guni and my friend kat office gelakkan I..sebab dia cakap kain ni kaler macam Chinese guna masa funeral sebai atas bahu...ALAMAK...tapi never mind...I LIKE!...


This pattern I got it from tammy....The actual color suppose to be in blue...but then since I ni fanatik purple..I tunjuk sikit kemahiran buat color purple..change from blue the origin to purple.....

Jam ni untuk abang ana.....sempena pindah rumah nanti......
This is the starting day...14 february sewing using hoop...... and dah siap..June 24th....


No comments: